Veel gestelde vragen/Contact
1 Maten
1.1 Ik twijfel over de maat, wat nu?
Er is altijd het recht op retourneren binnen 14 werkdagen, vergeet niet dit binnen 48 na ontvangst te melden dat u hiervan wenst gebruik te maken.
1.2 Valt een bepaald merk groot of klein?
Hoe een artikel valt is altijd moeilijk te zeggen, want wat bij de een perfect valt kan bij de ander te groot/te klein vallen.
Daarbij is de ene collectie de andere niet. Als een merk vorig seizoen misschien toch iets groter uitviel, hoeft dat het volgende seizoen niet persé ook zo te zijn.
2 Betalen
2.1 Kan ik bij jullie ook pinnen als ik mijn bestelling kom ophalen?
Nee, alleen contante betalingen. Dus gaarne zo gepast mogelijk betalen.
2.2 Kan ik bij jullie ook betalen via Creditcard of Acceptgiro?
Nee, Pico Bello Outlet heeft een weloverwogen keuze gemaakt om niet voor deze betaalwijze te kiezen.
Als u via een creditcard wilt betalen kan u een account aanmaken bij PayPal.
2.3 iDeal betaling is niet gelukt, wat nu?
Het kan soms wel eens gebeuren dat een iDeal betaling niet lukt. Heel vervelend.
Kijk op www.ideal-status.nl naar actuele informatie omtrent banken en iDeal storingen. Wellicht is er een storing bij uw bank.
Uw bestelling is wel gewoon binnengekomen en geregistreerd. U kan later op de dag inloggen via de webshop (wachtwoord kan u opvragen) en alsnog betalen via iDeal.

Uiteraard kan u ook alsnog ervoor kiezen om zelf het geld over te maken.
2.4 Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
  1. Betalen bij afhalen
  2. Vooraf overmaken
  3. Ideal
  4. PayPal
3 Ophalen bestelling
3.1 Kan ik ook bij jullie winkelen?
Nee, Pico Bello Outlet is een webshop, geen stenen winkel. De bestellingen hangen klaar, er kan dus niet ter plekke gekozen worden voor een ander artikel of andere maat. Daarom adviseren wij altijd bij twijfel: "bestel een andere beschikbare maat of meerdere artikelen". De bestelling wordt altijd hier ter plekke doorgenomen, dus geen probleem als er één of meerdere artikelen komen te vervallen.
3.2 Kan ik bij jullie pinnen als ik de bestelling kom ophalen?

Nee, u kan wel bij het plaatsen van uw bestelling kiezen voor betalen met iDeal. Anders alleen contante betalingen. Dus gaarne zo gepast mogelijk betalen.

3.3 Als ik kies voor afhalen in Velserbroek, wanneer kan ik het dan ophalen?
Zodra de bestelling bij elkaar is gezocht ontvangt u een mail met daarin de dagen en tijden van die week dat het mogelijk is. Een bestelling dient binnen vijf werkdagen opgehaald te worden.

Bestellingen kunnen op afspraak opgehaald worden van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 - 18.00 uur.
Bestellingen worden op werkdagen binnen 24 uur klaar gehangen.
4 Verzending
4.1 Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Zodra de betalingen binnen zijn, zullen de bestelling op werkdagen binnen 24 uur verzonden worden.

4.2 Via welke aanbieder versturen jullie?


* Let op! Stuurt u artikelen retour en komt uw bestelling weer onder het bedrag van de gratis verzending grens (50 euro bij verzending naar een DHL afhaalpunt en 75 euro bij verzending via DHL naar uw huisadres) dan worden de verzendkosten voor het opsturen alsnog verrekend met de retour gekomen artikelen.

4.3 Hoe laat of welke dag wordt het pakketje (thuis)bezorgd?

Wij kunnen nooit exact zeggen welke dag of hoe laat.
In theorie is het binnen 24 uur nadat wij het hebben ingeleverd bij de aanbieder. Maar de praktijk is echter anders en is er geen peil op te trekken. En dat geldt voor iedere aanbieder.

Daarom zeggen wij standaard dat een levering binnen vier werkdagen nà verzending is. Dan kan het alleen maar meevallen. Wel kan u in het geval van een pakket uw pakket volgen via Track & Trace.

  • Heeft u voor verzending via DHL gekozen, kan u uw pakket volgen via de site van DHL
  • Heeft u voor verzending via POSTnl gekozen, kan u uw pakket volgen via de site van POSTnl.


In geval van 'niet thuis' kan het voorkomen dat de chauffeur het de volgende dag nogmaals probeert of bij de buren afgeeft. 

4.4 Wat gebeurt er als het pakje niet kan worden afgeleverd?

Als de geadresseerde niet thuis is op het moment van aflevering en de chauffeur kan het pakje ook niet bij de buren afgeven, dan laten ze een bericht achter en proberen ze het later opnieuw (maximaal 3 keer).
Kunnen ze het pakje na 4 afleverpogingen definitief niet afleveren, dan zenden zij het pakje terug naar de afzender.

4.5 Wat gebeurt er als ik het pakje niet binnen twee weken afhaal bij het servicepunt?
U ontvangt over het algemeen een herinnering via de aanbieder, dit zijn ze echter niet verplicht.
Wordt het niet binnen de twee opgehaald, dan wordt het pakket terug gestuurd naar Pico Bello Outlet.
4.6 Versturen jullie ook onder rembours?
Nee, Pico Bello Outlet verstuurt niet onder rembours.
5 Retourneren
5.1 Mag de bestelling of een gedeelte daarvan retour?

Ja....

Kleding met een korting van 60% mag nog geretourneerd/geruild worden.
Retour kosten zijn voor eigen rekening. Retouren naar UPS afhaalpunt accepteren wij niet. Als u het via de DHL terugstuurt naar een afhaalpunt dan naar Welkoop in Santpoort-Noord.

Was gratis verzending van toepassing op uw order?
LET OP! Als u artikelen retour wilt sturen en het bedrag komt hiermee onder de gratis verzendingsgrens, dan worden de verzendkosten verrekend met de retour gekomen artikelen. Dat is € 4.50 bij een bestelling tussen de 50 en 75 euro en € 5.25 bij een bestelling van 75 euro of meer.

Nee....

Kleding met 61% korting en meer mag niet meer geruild en/of geretourneerd worden, vraag daarom bij twijfel de maten zodat u het kan vergelijken met een passend artikel.

5.2 Hoe meld ik een retour aan?
Een retour dient binnen 48 uur na ontvangst gemeld te worden.
  1. via een email naar info@picobello-outlet.nl;
  2. via het contactformulier dat hiernaast staat;
  3. Via het retourformulier via de webshop (inloggen en naar uw bestellingen).

Na het doorgeven van de retour en als deze aan de retour voorwaarden voldoet ontvangt u een mail waarin staat wat u moet doen.

5.3 Voor wie zijn de retour kosten?

De retour kosten zijn altijd voor de klant. U bepaald zelf via welke leverancier u het terugstuurt.
Retouren naar een UPS afhaalpunt worden niet geaccepteerd.
Als u het via de DHL terugstuurt naar een afhaalpunt dan naar Welkoop in Santpoort-Noord

5.4 Mijn bestelling was boven de gratis verzending, maar als ik artikelen terug stuur niet meer, mag dat?

Als u artikelen retour wilt sturen en het bedrag komt hiermee onder de gratis verzendingsgrens, dan worden de verzendkosten verrekend met de retour gekomen artikelen. Dat is € 4.50 bij een bestelling tussen de 50 en 75 euro en € 5.25 bij een bestelling van 75 euro of meer.

Waarom?
Om te voorkomen dat er misbruik van onze gratis verzending wordt gemaakt en er boven de 50 of 75 euro besteld met voorbedachte raden om slechts 1 of 2 artikelen te behouden en de rest terug te sturen.

5.5 Krijg ik bij retourneren mijn geld terug?
Ja, u krijgt altijd uw geld teruggestort op uw rekening waarmee u ook betaald heeft.

Heeft u betaald via PayPal hou er dan rekening mee dat wij het bedrag dan terugstorten via PayPal en het op uw PayPal account komt te staan en niet op uw bankrekening.
Neem contact op
* Verplichte velden
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »