Veel gestelde vragen & CONTACTFORMULIER
1 Maten
1.1 Ik twijfel over de maat, wat nu?

Er is altijd het recht op retourneren binnen 14 dagen, vergeet niet dit binnen 48 na ontvangst te melden dat u hiervan wenst gebruik te maken.

En uiteraard dient uw bestelling binnen 14 dagen weer in ons bezit te zijn, na deze 14 dagen valt het recht op retourneren.

 

1.2 Valt een bepaald merk groot of klein?
Hoe een artikel valt is altijd moeilijk te zeggen, want wat bij de een perfect valt kan bij de ander te groot/te klein vallen.
Daarbij is de ene collectie de andere niet. Als een merk vorig seizoen misschien toch iets groter uitviel, hoeft dat het volgende seizoen niet persé ook zo te zijn.
2 Betalen
2.1 Kan ik bij jullie ook pinnen als ik mijn bestelling kom ophalen?

Nee, alleen contante betalingen. Maar u kunt wel bij het plaatsen van uw bestelling kiezen voor betalen via iDeal. 

Voordeel: u hoeft geen gepast geld mee te nemen en mocht u hier besluiten één of meerdere artikelen toch niet te nemen. Dan wordt het geld z.s.m. teruggestort op uw rekening. 

 

2.2 Kan ik bij jullie ook betalen via Creditcard of Acceptgiro?

Nee, Pico Bello Outlet heeft een weloverwogen keuze gemaakt om niet voor deze betaalwijze te kiezen.
Als u via een creditcard wilt betalen kan u een account aanmaken bij PayPal.

 

2.3 iDeal betaling is niet gelukt, wat nu?

Kijk op www.ideal-status.nl naar actuele informatie omtrent banken en iDeal storingen. Wellicht is er een storing bij uw bank.

De bestelling is bij ons wel geregistreerd, neem direct contact met ons op. 
Na een uur verloopt de betaalsessie en zullen wij de order annuleren.

Om dit te voorkomen is er een mogelijkheid om alsnog te betalen via iDeal
1. inloggen via de webshop (geen wachtwoord? Klik op wachtwoord vergeten en u ontvangt direct een mail met een wachtwoord);
2. ga naar mijn bestellingen;
3. klik op het woord "bekijken" achter de order, kijkt u via uw mobiel dan opzij schuiven;
4. scroll naar beneden en klik op betalen;
5. kies nu voor betalen met iDeal en de rest spreekt voor zich.

 

2.4 Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
  1. Betalen bij afhalen
  2. Vooraf overmaken
  3. Ideal
3 Ophalen bestelling
3.1 Kan ik ook bij jullie winkelen?

Nee, Pico Bello Outlet is een webshop, geen stenen winkel. De bestellingen hangen klaar, er kan dus niet ter plekke gekozen worden voor een ander artikel of andere maat. Daarom adviseren wij altijd bij twijfel: "bestel een andere beschikbare maat of meerdere artikelen".

Komen er artikelen retour of kiest u er hier al voor bepaalde artikelen te laten vervallen (te groot/te klein, niet naar wens), geen probleem. De creditering wordt direct verwerkt en staat z.s.m. weer op uw rekening. 

3.2 Waarom kan ik bij afhalen alleen maar kiezen voor betalen via iDeal?

Er is heel bewust gekozen om de optie contant betalen bij afhalen te verwijderen. 
Het is veiliger nu er geen contant geld meer aanwezig is en het andere voordeel is dat u niet meer voor gepast geld hoeft te zorgen of eerst nog langs een pinautomaat moet te rijden. 

De bestelling kan direct bij het plaatsen betaald worden via iDeal. Komen er artikelen retour of kiest u er hier al voor bepaalde artikelen te laten vervallen (te groot/te klein, niet naar wens), geen probleem. De creditering wordt direct verwerkt en staat z.s.m. weer op uw rekening. 

3.3 Kan ik bij jullie pinnen of via een tikkie betalen als ik de bestelling kom ophalen?

Nee, bestellingen kunnen alleen betaald worden iDeal.

3.4 Als ik kies voor afhalen in Velserbroek, wanneer kan ik het dan ophalen?

Zodra de bestelling bij elkaar is gezocht ontvangt u een mail met daarin de dagen en tijden van die week dat het mogelijk is. Een bestelling dient binnen vijf werkdagen opgehaald te worden.

Bestellingen kunnen opgehaald worden van maandag t/m woensdag en vrijdag tussen 09.00 - 11.00 uur.
Bestellingen worden op werkdagen binnen 24 uur klaar gehangen.

4 Verzending
4.1 Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Zodra de betalingen binnen zijn, zullen de bestellingen op werkdagen binnen 48 uur verzonden worden.

4.2 Via welke aanbieder versturen jullie?

Wij versturen via de DHL. 

4.3 Waarom versturen jullie niet meer via POSTnl?

Wij hebben veel problemen ervaren met POSTnl in het verleden. Dit in combinatie met de hoge prijsverhogingen, ieder jaar weer, hebben wij besloten alleen nog brievenbuspost aan te bieden tot 50 gram. 

LET OP! Deze verzendingen zijn zonder track & trace, hierdoor niet traceerbaar, dus op eigen risico. 

4.4 Hoe laat of welke dag wordt het pakketje (thuis)bezorgd?

Wij kunnen nooit exact zeggen welke dag of hoe laat.
In theorie zegt DHL het binnen 24 uur te bezorgen, nadat wij het hebben afgegeven bij de aanbieder van uw keuze. Maar de praktijk is echter anders. 

Daarom zeggen wij standaard dat een levering binnen vier werkdagen nà verzending is. Dan kan het alleen maar meevallen. Wel is mogelijk, in het geval van een (brievenbus)pakket, uw pakket te volgen via Track & Trace.

  • U ontvangt van ons altijd een Track & Trace code waarmee uw pakket te volgen is via de site van DHL.


In geval van 'niet thuis' kan het voorkomen dat de chauffeur het de volgende dag nogmaals probeert of bij de buren afgeeft. 

 

4.5 Wat gebeurt er als het pakje niet kan worden afgeleverd?

Als de geadresseerde niet thuis is op het moment van aflevering en de chauffeur kan het pakje ook niet bij de buren afgeven, dan laten ze een bericht achter en proberen ze het later opnieuw (maximaal 3 keer).
Na een aantal afleverpogingen zal de bezorger het pakket weer afgeven bij het verzenddepot, het pakket gaat dan terug naar de afzender.

 

 

4.6 Wat gebeurt er als ik het pakje niet binnen twee weken afhaal bij het servicepunt?

U ontvangt over het algemeen een herinnering via de aanbieder, dit zijn ze echter niet verplicht. 

Wordt het niet binnen de twee weken opgehaald, dan wordt het pakket terug gestuurd naar Pico Bello Outlet.

 

4.7 Versturen jullie ook onder rembours?
Nee, Pico Bello Outlet verstuurt niet onder rembours.
5 Retourneren
5.1 Mag de bestelling of een gedeelte daarvan retour?

Ja....

Kleding met een korting van 60% mag nog geretourneerd/geruild worden.
Retour kosten zijn voor eigen rekening. Retouren naar UPS afhaalpunt accepteren wij niet. Als u het via de DHL terugstuurt naar een afhaalpunt dan naar Welkoop in Santpoort-Noord.

Was gratis verzending van toepassing op uw order?
LET OP! Als u artikelen retour wilt sturen en het bedrag komt hiermee onder de gratis verzendingsgrens, dan worden de verzendkosten verrekend met de retour gekomen artikelen.
Dat is € 4,95 bij een bestelling boven de € 75,=.


Nee....

Kleding met 61% korting of meer mag niet meer geruild en/of geretourneerd worden, vraag daarom bij twijfel de maten zodat u het kan vergelijken met een passend artikel.

 

5.2 Hoe meld ik een retour aan?

Een retour dient binnen 48 uur na ontvangst gemeld te worden.

  1. via een email naar [email protected];
  2. via het contactformulier dat hiernaast staat;
  3. via het retourformulier via de webshop (inloggen en naar uw bestellingen).

Na het doorgeven van de retour en als deze aan de retour voorwaarden voldoet ontvangt u een mail waarin staat wat u moet doen.

 

5.3 Voor wie zijn de retour kosten?

De retour kosten zijn altijd voor de klant. U bepaald zelf via welke leverancier u het terugstuurt.
Retouren naar een UPS afhaalpunt worden niet geaccepteerd.
Als u het via de DHL terugstuurt naar een afhaalpunt, dan naar Welkoop in Santpoort-Noord.

Uitzondering:
Wij willen het retourproces ook voor u regelen, u ontvangt dan een pakketlabel die u zelf dient te printen en op de retourzending moet plakken. De retourkosten € 4,95 worden dan verrekend met de retour gekomen artikelen. Zijn de retourartikelen lager dan € 4,95, dan zal er overleg met u plaatsvinden voor een alternatief. 

Wilt u gebruik maken van de uitzondering stuur dan een duidelijke mail naar [email protected] met hierin welke artikelen u terug wilt sturen, u mag ook het contactformulier hiervoor gebruiken. 

 

5.4 Mijn bestelling was boven de gratis verzending, maar als ik artikelen terug stuur niet meer, mag dat?

Als u artikelen retour wilt sturen en het bedrag komt hiermee onder de gratis verzendingsgrens, dan worden er administratiekosten gehanteerd en dit verrekenen we met de retour gekomen artikelen.
Dat is € 4,95 bij een bestelling boven de € 50,=


Waarom?
Om te voorkomen dat er misbruik van onze gratis verzending wordt gemaakt en er boven de 50 besteld met voorbedachte raden om slechts 1 of 2 artikelen te behouden en de rest terug te sturen. 
Daarom hanteren wij administratiekosten in dit geval. 

 

5.5 Krijg ik bij retourneren mijn geld terug?

Ja, u krijgt altijd uw geld teruggestort op de rekening waarmee u ook betaald heeft.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »