Veel gestelde vragen & CONTACTFORMULIER
1 Maten
1.1 Ik twijfel over de maat, wat nu?

Er is altijd het recht op retourneren binnen 14 dagen, vergeet niet dit binnen 48 na ontvangst te melden dat u hiervan wenst gebruik te maken.

En uiteraard dient uw bestelling binnen 14 dagen weer in ons bezit te zijn, na deze 14 dagen valt het recht op retourneren.

 

1.2 Valt een bepaald merk groot of klein?
Hoe een artikel valt is altijd moeilijk te zeggen, want wat bij de een perfect valt kan bij de ander te groot/te klein vallen.
Daarbij is de ene collectie de andere niet. Als een merk vorig seizoen misschien toch iets groter uitviel, hoeft dat het volgende seizoen niet persé ook zo te zijn.
2 Betalen
2.1 Kan ik bij jullie ook pinnen als ik mijn bestelling kom ophalen?

Nee, alleen contante betalingen. Maar u kunt wel bij het plaatsen van uw bestelling kiezen voor betalen via iDeal. 

Voordeel: u hoeft geen gepast geld mee te nemen en mocht u hier besluiten één of meerdere artikelen toch niet te nemen. Dan wordt het geld z.s.m. teruggestort op uw rekening. 

 

2.2 Kan ik bij jullie ook betalen via Creditcard of Acceptgiro?

Nee, Pico Bello Outlet heeft een weloverwogen keuze gemaakt om niet voor deze betaalwijze te kiezen.
Als u via een creditcard wilt betalen kan u een account aanmaken bij PayPal.

 

2.3 iDeal betaling is niet gelukt, wat nu?

Kijk op www.ideal-status.nl naar actuele informatie omtrent banken en iDeal storingen. Wellicht is er een storing bij uw bank.

De bestelling is bij ons wel geregistreerd, neem direct contact met ons op. 
Na een uur verloopt de betaalsessie en zullen wij de order annuleren.

 

2.4 Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
  1. Betalen bij afhalen
  2. Vooraf overmaken
  3. Ideal
3 Ophalen bestelling
3.1 Kan ik ook bij jullie winkelen?

Nee, Pico Bello Outlet is een webshop, geen stenen winkel. De bestellingen hangen klaar, er kan dus niet ter plekke gekozen worden voor een ander artikel of andere maat. Daarom adviseren wij altijd bij twijfel: "bestel een andere beschikbare maat of meerdere artikelen". De bestelling wordt altijd hier ter plekke doorgenomen, dus geen probleem als er één of meerdere artikelen komen te vervallen.

 

3.2 Kan ik bij jullie pinnen als ik de bestelling kom ophalen?

Nee, u kan wel bij het plaatsen van uw bestelling kiezen voor betalen met iDeal.

Bij grote bestellingen verzoeken wij u om met iDeal te betalen. Helaas gebeurd het te vaak dat er grote bestellingen worden geplaatst, deze bij elkaar worden gezocht en vervolgens niet afgehaald worden. Heel vervelend.

Daarom worden bestellingen van meer dan 10 artikelen alleen nog bij elkaar gezocht als deze van te voren betaald worden via iDeal. 

Voor bestellingen onder de 10 artikelen mag u zelf kiezen. Ideal of contante betaling. Bij contante betaling gaarne zo gepast mogelijk betalen.

 

3.3 Als ik kies voor afhalen in Velserbroek, wanneer kan ik het dan ophalen?

Zodra de bestelling bij elkaar is gezocht ontvangt u een mail met daarin de dagen en tijden van die week dat het mogelijk is. Een bestelling dient binnen vijf werkdagen opgehaald te worden.

Bestellingen kunnen op afspraak opgehaald worden van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 - 11.00 uur.
Bestellingen worden op werkdagen binnen 24 uur klaar gehangen.

4 Verzending
4.1 Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Zodra de betalingen binnen zijn, zullen de bestelling op werkdagen binnen 24 uur verzonden worden.

 

4.2 Via welke aanbieder versturen jullie?

U kunt kiezen voor verzending via DHL of via POSTnl. 

 

4.3 Hoe laat of welke dag wordt het pakketje (thuis)bezorgd?

Wij kunnen nooit exact zeggen welke dag of hoe laat.
In theorie zeggen zowel DHL als POSTnl het binnen 24 uur te bezorgen, nadat wij het hebben afgegeven bij de aanbieder van uw keuze. Maar de praktijk is echter anders. 

Daarom zeggen wij standaard dat een levering binnen vier werkdagen nà verzending is. Dan kan het alleen maar meevallen. Wel is mogelijk, in het geval van een (brievenbus)pakket, uw pakket te volgen via Track & Trace.

  • Heeft u voor verzending via DHL gekozen, kan u uw pakket volgen via de site van DHL
  • Heeft u voor verzending via POSTnl gekozen, kan u uw pakket volgen via de site van POSTnl.


In geval van 'niet thuis' kan het voorkomen dat de chauffeur het de volgende dag nogmaals probeert of bij de buren afgeeft. 

 

4.4 Wat gebeurt er als het pakje niet kan worden afgeleverd?

Als de geadresseerde niet thuis is op het moment van aflevering en de chauffeur kan het pakje ook niet bij de buren afgeven, dan laten ze een bericht achter en proberen ze het later opnieuw (maximaal 3 keer).
Na een aantal afleverpogingen zal de bezorger het pakket weer afgeven bij het verzenddepot, het pakket gaat dan terug naar de afzender.

 

 

4.5 Wat gebeurt er als ik het pakje niet binnen twee weken afhaal bij het servicepunt?

U ontvangt over het algemeen een herinnering via de aanbieder, dit zijn ze echter niet verplicht. 

Wordt het niet binnen de twee opgehaald, dan wordt het pakket terug gestuurd naar Pico Bello Outlet.

 

4.6 Versturen jullie ook onder rembours?
Nee, Pico Bello Outlet verstuurt niet onder rembours.
5 Retourneren
5.1 Mag de bestelling of een gedeelte daarvan retour?

Ja....

Kleding met een korting van 60% mag nog geretourneerd/geruild worden.
Retour kosten zijn voor eigen rekening. Retouren naar UPS afhaalpunt accepteren wij niet. Als u het via de DHL terugstuurt naar een afhaalpunt dan naar Welkoop in Santpoort-Noord.

Was gratis verzending van toepassing op uw order?
LET OP! Als u artikelen retour wilt sturen en het bedrag komt hiermee onder de gratis verzendingsgrens, dan worden de verzendkosten verrekend met de retour gekomen artikelen. Dat is € 4.50 bij een bestelling tussen de 50 en 75 euro en € 5.25 bij een bestelling van 75 euro of meer.

Nee....

Kleding met 61% korting en meer mag niet meer geruild en/of geretourneerd worden, vraag daarom bij twijfel de maten zodat u het kan vergelijken met een passend artikel.

 

5.2 Hoe meld ik een retour aan?

Een retour dient binnen 48 uur na ontvangst gemeld te worden.

  1. via een email naar info@picobello-outlet.nl;
  2. via het contactformulier dat hiernaast staat;
  3. Via het retourformulier via de webshop (inloggen en naar uw bestellingen).

Na het doorgeven van de retour en als deze aan de retour voorwaarden voldoet ontvangt u een mail waarin staat wat u moet doen.

 

5.3 Voor wie zijn de retour kosten?

De retour kosten zijn altijd voor de klant. U bepaald zelf via welke leverancier u het terugstuurt.
Retouren naar een UPS afhaalpunt worden niet geaccepteerd.
Als u het via de DHL terugstuurt naar een afhaalpunt dan naar Welkoop in Santpoort-Noord.

 

5.4 Mijn bestelling was boven de gratis verzending, maar als ik artikelen terug stuur niet meer, mag dat?

Als u artikelen retour wilt sturen en het bedrag komt hiermee onder de gratis verzendingsgrens, dan worden de verzendkosten verrekend met de retour gekomen artikelen. Dat is € 4.50 bij een bestelling tussen de 50 en 75 euro en € 5.25 bij een bestelling van 75 euro of meer.

Waarom?
Om te voorkomen dat er misbruik van onze gratis verzending wordt gemaakt en er boven de 50 of 75 euro besteld met voorbedachte raden om slechts 1 of 2 artikelen te behouden en de rest terug te sturen.

 

5.5 Krijg ik bij retourneren mijn geld terug?

Ja, u krijgt altijd uw geld teruggestort op uw rekening waarmee u ook betaald heeft.

Neem contact op
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »